Przedszkole w Borzechowie

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 118815
  • Do końca roku: 236 dni
  • Do wakacji: 43 dni

Kartka z kalendarza

MOTYLKI- Domowi ulubieńcy 18.05.- 22.05.

Dzień 1. Pies

1. „Puszek okruszek“- zapoznanie z piosenką:

https://www.youtube.com/watch?v=_j6DwFwmV98

2. „Piesek”- zabawa dźwiękonaśladowcza z wierszem E. Szwajkowskiej. Dziecko powtarza słowa ‘wrrrr, brrrr’.

Warczy piesek wrrrr!

Brzmi to strasznie- brrr!

Niech już tak nie warczy,

Warczenia wystarczy.

Psy skowyczą, ujadają,

Wyją, skomlą lub szczekają.

Gdy są psy zadowolone,

Każdy macha swym ogonem.

 

Przygotowujemy dla dziecka dowolną ilustrację psa i pytamy: Jak wygląda pies? Wskazanie poszczególnych części ciała. Możemy tutaj wykorzystać maskotkę psa ;)

Rozmowa rodzica z dzieckiem na temat bezpiecznego zachowania się wobec obcych zwierzaków, szczególnie psów.

 

3. „Piesek się uśmiecha!”- rysowanie po śladzie(plik PDF podany na końcu „Mikołaje w schronisku” ;)

4. „Reksio”- obejrzenie dowolnego odcinka bajki J

https://www.youtube.com/watch?v=9lrz_SglSEE

 

Dzień 2. Kot

1. „W pokoiku na stoliku“- rymowanka z pokazywaniem (recytując dziecku możemy wykorzystać rekwizyty: miseczkę, stolik, pluszowego kota, itp.):

W pokoiku na stoliku stało mleczko i jajeczko.

Przyszedł kotek, wypił mleczko, a ogonkiem stłukł jajeczko.

Przyszła mama, kotka zbiła, a skorupki wyrzuciła!

Przyszedł tata, kotka schował, a mamusię pocałował!

 

Przygotowujemy dla dziecka dowolną ilustrację kota/ maskotkę i pytamy: Jak wygląda kot? Co robią koty? W co lubią się bawić?

2. „Kotek“- zapoznanie z piosenką:

https://www.youtube.com/watch?v=qEcOXAShsMs

3. „Kotek bawi się włóczką“- pokolorowanie kota oraz przyklejenie z boku włóczki.

4. „Kot Filemon”- obejrzenie dowolnego odcinka bajki J

https://www.youtube.com/watch?v=4-DS8XqMRWw

 

Dzień 3. Chomik

1. „Jak wygląda chomik?“- pokazanie dziecku zdjęcia chomika, opisanie jego wyglądu.

2. „Chomik”- ćwiczenia buzi i języka wg G. Wasilewicz:

Czy widziałeś chomika,                         Przesuwamy językiem po górnej wardze, górnych zębach, podniebieniu

Który ziarno w buzię wtyka?                  w kierunku gardła.

Trzyma w policzkach zapasy,                Oblizujemy językiem wargi, mając szeroko otwarte usta.

Taki jest łasy.

Teraz policzki ma jak balony.                Nabieramy powietrza i krótko przytrzymujemy je w policzkach.

I bardzo jest zadowolony.                     Rozszerzamy wargi w szerokim uśmiechu z wyszczerzonymi zębami.

Nabierz powietrza pod wargę górną,,     Przytrzymujemy powietrze pod górną wargą.

Nabierz powietrza pod wargę dolną.      Przytrzymujemy powietrze pod dolną wargą.

Nabierz powietrza w jeden policzek,       Przytrzymujemy powietrze w jednym policzku.

Nabierz powietrza w drugi policzek,       Przytrzymujemy powietrze w drugim policzku.

Nabierz powietrza w oba policzki.          Przytrzymujemy powietrze w obu policzkach.

I już wyglądasz jak chomiczek.

Takie policzki nie są ozdobą.

Wypuść powietrze i znów bądź sobą.    Nadmuchujemy oba policzki i wolno wypuszczamy powietrze ustami.

3. „Chomik do domku!”- zabawa ruchowa: włączamy dziecku dowolną melodię lub wystukujemy ją na instrumencie/ przedmiocie, a dziecko porusza się na czworaka ‘jak chomik’ po dywanie. Na sygnał „Chomik do domku!” przestajemy grać, a dziecko w wyznaczone miejsce- ‘domek’, szybko ucieka (może do być kocyk, namiot, położona na dywanie obręcz ;)

3. „Kolorowy chomik”- malowanie farbami:

https://czasdzieci.pl/kolorowanki/id,1166fb-zhu_zhu_pets,do_druku,21898c6.html

 

Dzień 4. Papuga

1. „Odgłosy papugi“- przygotowujemy ilustrację papugi: dziecko przyglądając się zdjęciu jednocześnie słucha odgłosów tychże ptaków. Opisanie wyglądu papug.

https://www.youtube.com/watch?v=ZYPcFxAEA8c

2.”Papugowanie”- zabawa słownikowa: mówimy dziecku wyliczankę E. Raczek, a ono stara się ją powtarzać.

Abla- Babla, abla- blonie,

lata papuga po salonie,

ja nie latam tak jak ona,

bo z głowy spadnie mi korona!

3.”Papużka na gałąź!”- zabawa ruchowa: na podłodze rozciągamy sznurek/ skakankę, dziecko biega po wyznaczonym terenie. Na hasło: Papużka na gałąź!- dziecko ustawia się na wyznaczonej linii.

4.”Kolorowa papuga”- praca plastyczna:

https://www.youtube.com/watch?v=dbx2qpXh01E

https://www.youtube.com/watch?v=0-g7F-4x970

 

Dzień 5. Bezpieczne zabawy ze zwierzętami

1. „Nasi czworonożni przyjaciele“- oglądanie i opisanie ilustracji ze zwierzętami, które mogą mieszkać razem z nami w domu (plik PDF umieszczony na końcu ;)

2. „Jak należy zachowywać się wobec zwierząt?”- praca z obrazkami (pierwsze sześć ilustracji z pliku PDF Czworonożni przyjaciele) i odpowiedź na pytania: Jak należy opiekować się swoimi zwierzętami? Czy można je szarpać, ciągnąć za sierść? Przyczepiać różne spinki? Czy możemy głaskać/ zaczepiać obce zwierzęta? Co mogą nam zrobić?

3.”Różnice”- szukanie różnic w obrazkach: Czy te miseczki/ koty/ psy są takie same? Czym się różnią? (ilustracje z z pliku PDF Czworonożni przyjaciele).

4. „Kolorowa miska”- praca plastyczna: wycinamy z tektury/ brystolu miskę, zadaniem dziecka jest pomalowanie jej i ozdobienie dowolnymi materiałami, np. bibułą, kolorowym papierem, brokatem.