Przedszkole w Borzechowie

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 120381
  • Do końca roku: 225 dni
  • Do wakacji: 32 dni

Kartka z kalendarza

Grupa BIEDRONKI

Dzień dobry!

Drodzy Rodzice w związku z zaistniałą sytuacją na tej grupie będziecie otrzymywać od nas materiały i linki do wykorzystania podczas zabawy z dziećmi. Prosimy o założenie dzieciom teczek, w których będą umieszczały wykonane prace. Gdy przedszkolaki wrócą do przedszkola będziemy wspólnie ogladać te prace :)

Jeżeli będziecie mieli Państwo możliwość prosimy o umieszczanie zdjęć prac wykonanych przez dzieci na grupie facebookowej

 

Życzymy zdrowia dla całych Biedronkowych rodzin :)

Pozdrawiamy

Wychowawczynie grupy Biedronki

Agata Drozda

Paulina Figura

 Pomysły na masy sensoryczne i plastyczne. Dzięki nim dzieci poćwiczą motorykę małą i ciekawie spędzą czas. Bez wątpienia będziecie się świetnie bawić.

 

Przepis na masę solną

Co można zrobić z masy solnej? A czego nie można? – tak powinno brzmieć pytanie. Można niemalże wszystko – masa zastyga w zależności od grubości od kilku godzin do kilku dni.

Składniki:

·         mąka;

·         sól;

·         woda

·         ilość: 2:2:1, czyli tyle samo mąki co soli i połowę mniej wody.

Przygotowanie:

Mąkę mieszamy z solą (drobnoziarnistą). Wodę dodajemy ostrożnie, nie całą na raz. Ciasto powinno mieć konsystencję zbliżoną do ciasta na pizzę.

Wykorzystanie:

·         można dodać do niej barwniki i olejki zapachowe;

·         można z niej lepić trwałe dekoracje, świeczniki, przestrzenne figurki i płaskie dekoracje;

·         zastyga od kilku godzin do kilku dni – w zależności od grubości;

Przepis na domową ciastolinę

Pachnie obłędnie i nadaje się do fantastycznej, długiej zabawy!

Składniki:

·         trzy łyżki spożywczego oleju;

·         szklanka mąki;

·         proszek do pieczenia – łyżka;

·         pół szklanki soli;

·         szklana ciepłej wody;

·         aby ładnie pachniała: cukier waniliowy albo aromat do ciasta;

·         kolor: farba, barwnik spożywczy lub atrament

Wszystkie składniki przekładamy do garnka, mieszamy i dodajemy barwnik spożywczy -> Jeśli używamy barwnika w proszku, rozpuszczamy go w łyżeczce octu. Jeśli farbki, płynnego barwnika lub atramentu – w wodzie. Po rozmieszaniu, masa ma gęstość ciasta naleśnikowego.

Wstawiamy garnek na mały ogień. Cały czas intensywnie mieszamy. Podgrzewamy kilka minut, aż masa zgęstnieje do tego stopnia, że wbita w nią łyżka stoi. Mąki są różne. Może się zdarzyć, że masa po zagotowaniu, będzie wciąż zbyt lepka do zabawy. W takim wypadku ugniatamy ciasto i dosypujemy malutkimi porcjami mąkę, by ciastolina zachowywała się jak ciasto na pizzę – nie kleiła się do rąk. Ja do tego co wyszło dodałam jeszcze około 1/4 szklanki. Na końcu dodajemy łyżeczkę oleju i zagniatamy całość. Dzięki temu zabawa masą jest bardzo przyjemna – nie klei się, nie kruszy, nie brudzi.

 

Przepis na masę aksamitną:

·         odżywka do włosów (300 ml)

 

·         mąka ziemniaczana (ok. 500 g)

 

·         opcjonalnie: barwniki spożywcze

 

Przygotowanie

·         do miski przelewamy odżywkę – całą (300 ml).

 

·         do odżywki dodajemy około 10 czubatych łyżek mąki, tak by masa przybrała konsystencję gęstego budyniu, w którym wstawiona łyżka stoi. 

 

·         to jest dobry moment na dodatnie barwników – jeśli używamy tych w proszku, dodajemy dwie główki od wykałaczki na 1/3 masy, mieszamy

 

·         gdy masę zabarwimy – dodajemy mąkę i zagniatamy masę do momentu, w którym przestanie kleić się do rąk

Efekt:

·         masa tak miła w dotyku, że trudno się od niej oderwać!

 

·         można z niej lepić przestrzenne elementy;

 

·         można wałkować;

 

·         można wycinać kształty foremkami lub odgniatać wzory – jest bardzo plastyczna;

 

·         świetna zabawa gwarantowana!

 

·         masę można zamknąć w plastikowym pudełku i przechowywać kilka dni;

 

Podsyłamy również link do quizów: https://szaloneliczby.pl/przedszkole/?fbclid=IwAR1knPhhMf3zzrVBNbze-6ow9qApJTPxM0sdrZjnOLd3s5J8MNrP_T8wcDE
Nasze Biedronki bez problemu powinny zrobić:

POZNAJEMY LICZBY
- nauka cyferek od 1 do 6
- wskaż liczbę na owocach
- rozpoznawanie liczb ze słuchu do 10 (a kto potrafi do 20 :) )

KIERUNKI I POŁOŻENIE
-  nad, pod
- prawa, lewa
- nad, pod, w, lewa, prawa
- wskaż półkę- najwyższa, najniższa, środkowa
- wskaż zabawkę z wybranej półki

 

 W plikach zamieszczamy także:


1. kolorowanki- coś co dzieci bardzo lubią. Dodatkowo przypomnimy sobie obraz graficzny cyfr, które już wszyscy znamy :) 
2. propozycje aktywności domowych.

 

 

Przesyłamy Państwu materiały na ten tydzien (23-27.03)
Pożegnamy zimę, przywitamy wiosnę :)

Poniedziałek:

 

1. Na początek polecamy obejrzeć z dziećmi odcinek Domowego Przedszkola- „Marzanka- zimy koleżanka”
https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,marzanka-zimy-kolezanka,38487
Pozwoli to usystematyzować i poszerzyć wiedzę dzieci.
Zachęcamy do rozmowy z dziećmi na temat tego co zapamiętały po obejrzeniu programu.  

 

2. Mamy dla Was super zadanie. Proszę zrobić z dziećmi „Marzannę”. 21 marca (sobota) obchodzimy pierwszy dzień wiosny. Proszę opowiedzieć dzieciom jak my świętowaliśmy przybycie wiosny jak byliśmy mali i dlaczego teraz tak nie robimy.

 

3. Proszę napisać na kartce pisanymi, małymi literami słowo marzanna i po kolei przeczytać każdą literę.
Ważne: Nie czytamy my, a, ry, zy, a, ny, ny, a -> wyjdzie nam myaryzyanynya. Takiego słowa nie znamy. Wypowiadamy każdą literę po kolei (M, A, R, Z, N, N, A), przypominamy dzieciom, że R i Z daje nam RZ.

 

4. Ostatnim zadaniem jest pokazanie dziecku kartki z kalendarza (21.03). Niech przedszkolaki narysują obok tej daty symbol, mały rysunek, coś co kojarzy im się z wiosną (pozwólmy dzieciom samym zastanowić się nad symbolem, nie narzucajmy im z góry swoich pomysłów. Nasze dzieci są bardzo kreatywne, na pewno same coś wymyślą. Jeśli nie, podajmy swój pomysł, np. kwiatek, pomoże to dziecku w wymyśleniu własnego pomysłu).

 

Nie zapomnijmy o pochwale za super pracę.

 

Wtorek:

1.Proszę przeczytać dzieciom opowiadanie:

 

W marcu jak w garncu

 

Od początku września robiły dzieci kalendarz pogody. Każdy dzień miał swój kwadracik, w którym rysowało się:

słońce – kiedy pogoda,
smugi – kiedy deszcz padał,
i szarobure chmury –
kiedy był dzień ponury,
a w zimie biały, świeży
śnieg, co na ziemi leży.

Najpierw było w tym kalendarzu dużo zieleni, bo we wrześniu jeszcze i trawa, i liście na drzewach zielone. Potem liście pożółkły na drzewach i w kalendarzu też. Aż wreszcie wszystko dokoła zrobiło się białe i na ziemi, i w kalendarzu. Bo dzieci rysowały nie tylko samo niebo, ale także i drzewa zgięte od wiatru albo wyprostowane i ziemię pokrytą trawą, opadłymi liśćmi lub śniegiem. Aż do marca nie było żadnych kłopotów z kalendarzem. Codziennie dyżurni rysowali:

słońce – gdy jest pogoda,
smugi – jeśli deszcz padał,
i szarobure chmury –
kiedy był dzień ponury,
a w zimie biały, świeży
śnieg, co na ziemi leży.

Ale gdy nadszedł marzec, dyżurni nie wiedzieli, co robić: Jak tu rysować pogodę, kiedy co chwila jest inaczej?

Od rana wiatr zimny dmucha,
deszcz pada... błoto... plucha,
jakby w końcu jesieni.
Potem wiatr się odmieni
i choć jeszcze gnie drzewa,
lecz już chmury rozwiewa...
Słońce świeci na głowy
jak w poranek majowy.
Wtem chmura znów się skrada,
znów cień na ziemię pada
i na trawkę zieloną,
ledwie ze snu zbudzoną,
sypie się kasza biała...
Czyżby zima wracała?

 

– W marcu jak w garncu – żalił się dyżurny Pawełek – wszystkiego po trochu: słońce, deszcz, śnieg... Wszystkie pory roku! Ale jak to pomieścić na małym kwadraciku kalendarza?

 

Hanna Zdzitowiecka

2. Po przeczytaniu opowiadania, warto o nim porozmawiać. Przykładowe pytania:

− Jak wyglądał kalendarz pogody w przedszkolu Pawełka?
− Co zaznaczały dzieci w kalendarzu jesienią? Co zaznaczały zimą?
− A jaki kłopot miały dzieci wczesną wiosną?
− Jak Pawełek określił marcową pogodę?
− Co oznacza przysłowie „W marcu jak w garncu”?

 

3. W plikach znajdziecie państwo karty pracy ( plik o nazwie „1” ). Proszę rozłożyć je na wtorek i środę.

 

Środa:

1.Proszę dokończyć karty pracy.

2. W plikach pod nazwą „2” znajdziecie Państwo Panią Wiosnę.
Zadaniem dzieci jest dokończyć ją jak i czym tylko sobie wymarzą. Mogą to być kredki, flamastry, plastelina, kolorowe papiery, wydzieranki, itd. Proszę pamiętać: Dzieci wykonują samodzielnie prace J . Bez wątpienia świetnie sobie poradzą i będą to najpiękniejsze Wiosenki.

 

Czwartek:
1. Korzystamy z platformy edukacyjnej PISUPISU.PL

1.      http://pisupisu.pl/przedszkole/dopasuj-literki

 

2.      http://pisupisu.pl/przedszkole/dopasuj-cyferki

 

3.      http://pisupisu.pl/przedszkole/slowo-na-literke

 

W tych zadaniach dzieci będą potrzebowały pomocy. Zadaniem rodziców jest zapytanie dzieci:
Zadanie 1.  „Jaką literą musimy nakarmić stworka?”
Zadanie 2. „Na jaką cyfrę stworek ma ochotę?”
Zadanie 3. „Który obrazek zaczyna się na literę i?” bądź „Jaki przedmiot na obrazku zaczyna się na literę k?”

 

2. Proszę przeczytać dzieciom:
List od Pani Wiosny:

 

Drogie Dzieci!
Zima była taka długa! Bardzo za Wami tęskniłam. Wiem, że dzisiaj Wasza pani przygotowała dla Was bardzo ciekawe zadania. Rozwiążcie wierszyk-zagadkę, a będziecie wiedziały, co dzisiaj będzie się działo!

 

Kiedy słonko mocniej grzeje,
śnieg na polach wnet stopnieje.
To odchodzi biała zima,
ruch w ogródkach się zaczyna.
Przygotujcie więc doniczki,
skrzynki, grabki lub słoiczki.
Gdy roślinki wykiełkują,
parapet w grządkę zaczarują.
Czy już wiecie, co będziecie robić? Życzę Wam miłej pracy. Obiecuję codziennie swoimi promykami ogrzewać Wasz zielony ogródek.

 

Pozdrawiam,
Pani Wiosna

 

3. Czas na założenie domowej hodowli szczypiorku:
Potrzebujemy: cebula,  plastikowe pudełko lub szklanka, wata, woda.
Wykładamy pudełko/ szklankę watą, spryskujemy wodą tak, aby była dość wilgotna.
Cebulę stawiamy na parapecie, obserwujemy, dbamy o nią.

 

Piątek:

Dzień kulinarny!
1. Dzisiejszym zadaniem przedszkolaków jest wykonanie pysznych, zdrowych, kolorowych kanapek.

 

Wiemy, że nie wszystkie nasze przedszkolaki przepadają za warzywami.
Jednak, gdy same je wybiorą, pokroją i ułożą z nich takie dzieła… Może zmienią zdanie? Warto spróbować:)

 

2. W załącznikach przesyłamy propozycje prac plastycznych. Proszę wykonać wspólnie z dziećmi jedną wybraną pracę.

Dodatkowo wysyłamy obrazki do pocięcia i ułożenia  – pliki o nazwie puzzle1 i puzzle2

 

Pamiętajcie aby wykonane prace schować do swoich teczek :)

 

 Pozdrawiamy i życzymy owocnej pracy :)