Zajęcia
I. Wierzbowe kotki
I.1. Zabawa słuchowo-rytmiczna - rytmiczne wypowiadanie tekstu w połączeniu z ruchem - sylaba rytmiczna "ta"
I-dzie wios-na, i-dzie wios-na
du-żo słon-ka nam przy-nios-ła.
Kra-czą wro-ny, kra-czą wro-ny,
że ten świat ca-ły zie-lo-ny.
-klaskanie z równoczesnym recytowaniem tekstu;
-równoczesne maszerowanie i recytowanie tekstu;
-równoczesne klaskanie, maszerowanie i recytowanie tekstu.
I.2. Dowolna praca plastyczna o tematyce wiosennej (linki dostępne w poprzednim artykule).
II.1. Kwiaty pod śniegiem
II.1. Przeczytanie dzieciom wiersza "Przybycie wiosny" B. Formy
Spojrzał w okno mały Paweł,
a w ogrodzie wiosna,
świeżą trawkę, przebiśniegi
w koszu nam przyniosła.
Obudziła pąki kwiatów
w parku i ogrodzie.
Zapomnijcie moi mili
o śniegu i chłodzie.
Pożyczyła od słoneczka
garść ciepłych promieni,
gdy ogrzeję nimi ziemię,
świat się zazieleni.
Po wysłuchaniu wiersza, możemy zadać takie pytania, by sprawdzić, czy dzieci nas dobrze słuchały: Kto przyszedł do ogrodu Pawła?; Co przyniosła w koszyku Wiosna?; Czym Wiosna ogrzała ziemię?
II.2 Propozycja pracy plastycznej - do wyboru
a) Materiały: zielony karton, trzy zielone słomki lub paski z ciemnozielonego kartonu, waciki kosmetyczne.
b) Kolorowanka
https://pl.pinterest.com/pin/301670875012197638/
III. Czas zdjąć zimowe ubrania
III.1 Słuchanie wiersza I.R. Salach
Co ubrać mam?
Przedszkolaczek każdy wie,
jak na spacer ubrać się.
Kiedy deszcz jesienny pada,
gumowe kalosze zakłada.
Peleryny ani parasola nie przeoczy,
bo nie chce, by deszcz go zmoczył.
Kozaki, czapkę, szal, rękawice
zakłada, gdy zimą tęgi mróz chwyci.
Wiosną czapkę nosi na głowie,
by długo zachować zdrowie.
Czasami i szalik konieczny,
gdy dzień wiosenny jest wietrzny.
Latem zaś potrzebna
czapka bawełniana,
by mógł sobie głowę
przed słońcem osłaniać.
III.2. Piosenka
https://www.youtube.com/watch?v=ALEQCTRPxiQ