Przedszkole w Borzechowie

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 120396
  • Do końca roku: 225 dni
  • Do wakacji: 32 dni

Kartka z kalendarza

Motylki - Wiosenne uprawy

W tym tygodniu proponujemy Motylkom i Ich Rodzicom zabawy w zakładanie doniczkowych hodowli. 

Będą potrzebne różne cebulki warzyw i kwiatów, fasolki; masa solna.

Jak zrobić masę solną? – link poniżej.

https://www.mjakmama24.pl/dziecko/zabawa/jak-zrobic-mase-solna-aa-iZ4j-oBXA-rhA9.html

Zajęcia można modyfikować, poszczególne elementy powtarzać w innych dniach. Wszystko zależy od upodobań Motylków.

Zachęcamy Państwa do dokumentowania pracy Dzieci, zamieszczanie zdjęć prac, upraw na stronie facebookowej  https://www.facebook.com/groups/2759665144154948/

PROPOZYCJE ZAJĘĆ            

I. Cebula

I.1. Zabawa paluszkowa

Bajka muszki

A – a – a, a – a – a –a

Dorosły zamyka w swoich dłoniach dłoń dziecka i kołysze nią delikatnie.

To jest komar, a to pchła.

      Puka palcem w czubek palca wskazującego dziecka, a potem środkowego.

To biedronka, a to muszka,

bajkę bzyczy ci do uszka...

      Puka w czubek palca serdecznego i małego.

Ta a – a - a , oczka zmruż

Zaśnij, zaśnij już.

      Ponownie zamyka dłoń dziecka w swoich i kołysze.

 

I.2. Obserwacje pogody za oknem. Dorosły zadaje pytania, np.: Jaką mamy pogodę?, Co się dzieje za oknem?, Czy widać już wiosnę?

 

I.3. Zagadka. Co to jest?

Gdy ją gospodyni

Z łupinek obiera,

Często z jej powodu

Łzy z oczu ociera. (cebula)

 

Rozmowa z dzieckiem: Jaka jest cebula?

Dorosły pokazuje różne cebule – warzywa (czerwoną, białą, ze szczypiorkiem itp.),  - kwiatów (tulipana, krokusa, itp.)

Dzieci porównują (wielkość, kształt), obierają z łusek, wąchają.

 

I.4. Na zakończenie piosenka!:)

 

https://www.youtube.com/watch?v=aYjTbkFWoi0

 

II.              Cebula

II.1. Powtórzenie zabawy paluszkowej „Bajka muszki”

 

II.2. Ogródek na parapecie

Dorosły rozmawia z dzieckiem na temat kwiatów doniczkowych uprawianych w domu i w ogródku. Pokazuje pelargonię lub tulipana lub krokusa, żonkila itp.

Dzieci mogą wyjąć kwiaty z doniczki, zobaczyć łodygi, korzenie, liście.

 

II.3.Sadzimy cebulę

Dorosły omawia kolejność czynności przy sadzeniu cebuli – można w pojemniku z wodą lub posadzić cebulę w doniczce z ziemią. Dzieci sadzą cebulę, odstawiają w słoneczne miejsce i porządkują stanowisko pracy.

 

      II.4. Piosenka o buraczku i cebuli :)

https://www.youtube.com/watch?v=aYjTbkFWoi0

 

III.            Fasola

III.1 Zabawa ruchowa

https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w

 

III.2. Dorosły pokazuje różne fasolki, dzieci opisują kształt, wygląd, kolor.

 

III.3. Praca plastyczna.

Dorosły nakłada masę solną do przygotowanego pojemnika (po margarynie, lodach itp.). Dziecko z różnych fasolek układa obrazek i opowiada, co przedstawia.

(zdjęcia obrazów mile widziane J)

 

IV. FASOLOWY OGRÓDEK

 

IV.1 Piosenka na pobudkę

https://www.youtube.com/watch?v=ZYFAIupyHhM

 

IV.2.

 Zakładanie fasolowego ogródka.

Materiały: kubeczek lub słoiczek, gaza, gumka recepturka.

Słoiczek napełnić wodą, założyć gazę, nałożyć gumkę, by przytrzymywała gazę, która musi być zanurzona w wodzie, na niej ułożyć ziarenka fasoli (2-3). Ustawić w ciepłym i słonecznym miejscu. Codziennie sprawdzać, czy fasolki na gazie są zanurzone w wodzie - dolewać w razie potrzeby. Pilnie obserwować, kiedy fasolka zacznie kiełkować.

Zrobić zdjęcie roślinki i przesłać na fb J.

 

IV.3.

 

Słuchanie piosenki „W naszym ogródeczku”

https://www.youtube.com/watch?v=fdhmWn8bi7o

 

 V.              Kolorowe kanapki

 

V.1.Gimnastyka na dobry początek

 https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ

 

V.2. Kolorowe kanapki – wykonywanie i ozdabianie według pomysłu dzieci. Zwrócenie uwagi na konieczność spożywania warzyw – źródła witamin.

Zgromadzenie materiałów – także nowalijek, narzędzi. Zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo podczas pracy, higieny – mycie rąk, zabezpieczenie ubrania i włosów.

Wykonywanie kolejnych etapów robienia kanapek. Degustacja.

 

 V.3. Gimnastyka buzi i języka

https://www.youtube.com/watch?v=csvXhytV8EY