Przedszkole w Borzechowie

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 120396
  • Do końca roku: 225 dni
  • Do wakacji: 32 dni

Kartka z kalendarza

MOTYLKI- W zgodzie z naturą 20.04.- 24.04.

Drodzy Rodzice, poniżej przedstawiamy zadania na zbliżający się tydzień :) Będziemy wdzięczni za gromadzenie prac oraz przesyłanie zdjęć na naszą grupę utworzoną na fb (Motylki Borzechów 2019/2020).

Pozdrawiamy i życzymy owocnej pracy!

Nauczycielki ;)

 

Dzień 1. Czysto wokół nas

 

1. Piosenka „O sprzątaniu domu”

https://www.youtube.com/watch?v=imoS6Wkr04whttps://www.google.com/search?q=zanieczyszczenia+powietrza&rlz=1C1VSNC_enPL608PL627&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiPoLvl_uroAhXKgVwKHV6CB1AQ_AUoAXoECAwQAw

 

2. „Bałagan” – praca z wierszem

I. R. Salach

Do przedszkola idą dzieci,

Każde wnosi sporo śmieci.

Błoto na podłogę ścieka,

Chociaż wycieraczka czeka.

 

Piasek zgrzyta pod nogami,

Spadł z bucików małej Ani.

A to rzeczy niesłychane,

By żyć w zgodzie z bałaganem.

 

To dopiero przedszkolacy,

Czy się boją ciężkiej pracy?

Nie, już szkody naprawiają,

Pani woźnej pomagają.

 

Rozmowa po wysłuchaniu wiersza: Co się stało w przedszkolu? Kto tak nabałaganił? Czy przedszkolaki pomogły posprzątać pani woźnej? Co to jest bałagan? Jak wygląda?

 

3. „Sprzątamy zabawki”- zabawa na klasyfikacje.

 

Gromadzimy różne zabawki dziecka, którego to zadaniem jest ich segregacja: lalki do lalek, klocki do klocków, itp. Możemy też poprosić dziecko o posprzątanie swojego miejsca zabawy czy pokoju ;)

 

4. „Rób to, co ja!”- zabawa naśladowcza

 

Rodzic naśladuje: zamiatanie podłogi, wycieranie kurzu, mycie okien, pranie ręczne, trzepanie dywanów, itp. Zadaniem dzieci jest odgadnąć, co to za czynność i pokazać ją.

 

5. „Do czego to służy?”

Rodzic gromadzi różne przybory służące do prac porządkowych w domu, np. zmiotkę, ścierkę, odkurzacz. Dzieci nazywają przedmioty oraz określają, do czego służą.

 

Dzień 2. Zakręcamy krany

 

1. „Piosenka kąpielowa”

https://www.youtube.com/watch?v=_j7qVZVkxTE

2. Zabawa naśladowcza

Z kranu kapie kap, kap, kap (dzieci klaszczą rytmicznie w ręce)

Woda leci chlup, chlup, chlup (tupanie nogami)

Każdy przedszkolak ratuje przyrodę

I zawsze zakręca lecącą wodę! (zakręcanie ręką kranu)

Rozmowa na temat wody w przyrodzie i konieczności jej oszczędzania. Przejście z dzieckiem do łazienki i pokazanie jak prawidłowo korzystać z kranu, jak prawidłowo myć ręce i zęby.

 

3. „Mokre obrazki”- praca plastyczna (brystol, farby plakatowe, pędzel, woda, słomka)

https://www.youtube.com/watch?v=3t2TOWx1SQ8

 

Dzień 3. Czyste powietrze

 

1. „Szybkie- wolne samochody”- Zabawa ruchowa

Dzieci- ‘samochody’ poruszają się w rytm muzyki udając auta: szybko lub też wolno.

https://www.youtube.com/watch?v=afceLnZTLP4

 

2.  „Na ulicy”- praca z obrazkiem

Rodzic przygotowuje zdjęcie/ obrazek ulicy, miasta, fabryk (podane na końcu w pliku PDF). Rozmowa na temat zanieczyszczeń, które są ‘produkowane’ przez ludzi: Co wychodzi z kominów fabryk, rur samochodowych?

Np.

https://www.google.com/search?q=zanieczyszczenia+powietrza&rlz=1C1VSNC_enPL608PL627&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiPoLvl_uroAhXKgVwKHV6CB1AQ_AUoAXoECAwQAw

 

3. „Różne odgłosy”- zagadki słuchowe

https://www.youtube.com/watch?v=PcTVgCWMBQM – dzieci odgadują odgłosy ulicy.

 

Dzień 4. Szanujmy zieleń

 

1. „Zabawy i ćwiczenia ze Świeżakami”

https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I

2. „Co szkodzi naszej przyrodzie?”

Rodzic przygotowuje ilustrację współczesnych zagrożeń dla naszej planety Ziemi (plik PDF do pobrania). Rozmowa na temat tychże zagrożeń: Jak powinniśmy dbać o zieleń? Czemu nie wolno zaśmiecać przyrody?

3. „Jak przedszkolaki szanują przyrodę?” E. Raczek- zabawa słownikowa.

Czytamy dziecku rymowankę i podejmujemy próby jej powtarzania.

Nasze przedszkolaki

To są same zuchy.

Przyrodę szanują!

Odpady segregują!

Wody nie marnują!

Dlatego świat uratują!

 

Dzień 5. Segregujemy śmieci

 

 1. „A to jeż!”- zabawa ruchowo- muzyczna z pokazywaniem (plik PDF do pobrania)

 2. „Śmieci”- praca z obrazkami (plik PDF do pobrania)

Rodzic przygotowuje obrazki przedstawiające, „Gdzie należy wyrzucać śmieci?”. Rozmowa na temat ich segregacji.

Przydatny filmik https://www.youtube.com/watch?v=xU5dox9wVlQ

3. ”Segregujemy”- ćwiczenie na klasyfikacje (plik PDF do pobrania)

Rodzic przygotowuje wycięte obrazki z różnymi rodzajami śmieci lub też prawdziwe śmieci, np. papier, puszki, butelki. Zadaniem dziecka jest ich segregacja ;)