Drodzy Rodzice, poniżej przedstawiamy zadania na zbliżający się tydzień :) Będziemy wdzięczni za gromadzenie prac oraz przesyłanie zdjęć na naszą grupę utworzoną na fb (Motylki Borzechów 2019/2020).
Pozdrawiamy i życzymy owocnej pracy!
Nauczycielki ;)
Dzień 1. Czysto wokół nas
1. Piosenka „O sprzątaniu domu”
https://www.youtube.com/watch?v=imoS6Wkr04whttps://www.google.com/search?q=zanieczyszczenia+powietrza&rlz=1C1VSNC_enPL608PL627&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiPoLvl_uroAhXKgVwKHV6CB1AQ_AUoAXoECAwQAw
2. „Bałagan” – praca z wierszem
I. R. Salach
Do przedszkola idą dzieci,
Każde wnosi sporo śmieci.
Błoto na podłogę ścieka,
Chociaż wycieraczka czeka.
Piasek zgrzyta pod nogami,
Spadł z bucików małej Ani.
A to rzeczy niesłychane,
By żyć w zgodzie z bałaganem.
To dopiero przedszkolacy,
Czy się boją ciężkiej pracy?
Nie, już szkody naprawiają,
Pani woźnej pomagają.
Rozmowa po wysłuchaniu wiersza: Co się stało w przedszkolu? Kto tak nabałaganił? Czy przedszkolaki pomogły posprzątać pani woźnej? Co to jest bałagan? Jak wygląda?
3. „Sprzątamy zabawki”- zabawa na klasyfikacje.
Gromadzimy różne zabawki dziecka, którego to zadaniem jest ich segregacja: lalki do lalek, klocki do klocków, itp. Możemy też poprosić dziecko o posprzątanie swojego miejsca zabawy czy pokoju ;)
4. „Rób to, co ja!”- zabawa naśladowcza
Rodzic naśladuje: zamiatanie podłogi, wycieranie kurzu, mycie okien, pranie ręczne, trzepanie dywanów, itp. Zadaniem dzieci jest odgadnąć, co to za czynność i pokazać ją.
5. „Do czego to służy?”
Rodzic gromadzi różne przybory służące do prac porządkowych w domu, np. zmiotkę, ścierkę, odkurzacz. Dzieci nazywają przedmioty oraz określają, do czego służą.
Dzień 2. Zakręcamy krany
1. „Piosenka kąpielowa”
https://www.youtube.com/watch?v=_j7qVZVkxTE
2. Zabawa naśladowcza
Z kranu kapie kap, kap, kap (dzieci klaszczą rytmicznie w ręce)
Woda leci chlup, chlup, chlup (tupanie nogami)
Każdy przedszkolak ratuje przyrodę
I zawsze zakręca lecącą wodę! (zakręcanie ręką kranu)
Rozmowa na temat wody w przyrodzie i konieczności jej oszczędzania. Przejście z dzieckiem do łazienki i pokazanie jak prawidłowo korzystać z kranu, jak prawidłowo myć ręce i zęby.
3. „Mokre obrazki”- praca plastyczna (brystol, farby plakatowe, pędzel, woda, słomka)
https://www.youtube.com/watch?v=3t2TOWx1SQ8
Dzień 3. Czyste powietrze
1. „Szybkie- wolne samochody”- Zabawa ruchowa
Dzieci- ‘samochody’ poruszają się w rytm muzyki udając auta: szybko lub też wolno.
https://www.youtube.com/watch?v=afceLnZTLP4
2. „Na ulicy”- praca z obrazkiem
Rodzic przygotowuje zdjęcie/ obrazek ulicy, miasta, fabryk (podane na końcu w pliku PDF). Rozmowa na temat zanieczyszczeń, które są ‘produkowane’ przez ludzi: Co wychodzi z kominów fabryk, rur samochodowych?
Np.
3. „Różne odgłosy”- zagadki słuchowe
https://www.youtube.com/watch?v=PcTVgCWMBQM – dzieci odgadują odgłosy ulicy.
Dzień 4. Szanujmy zieleń
1. „Zabawy i ćwiczenia ze Świeżakami”
https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I
2. „Co szkodzi naszej przyrodzie?”
Rodzic przygotowuje ilustrację współczesnych zagrożeń dla naszej planety Ziemi (plik PDF do pobrania). Rozmowa na temat tychże zagrożeń: Jak powinniśmy dbać o zieleń? Czemu nie wolno zaśmiecać przyrody?
3. „Jak przedszkolaki szanują przyrodę?” E. Raczek- zabawa słownikowa.
Czytamy dziecku rymowankę i podejmujemy próby jej powtarzania.
Nasze przedszkolaki
To są same zuchy.
Przyrodę szanują!
Odpady segregują!
Wody nie marnują!
Dlatego świat uratują!
Dzień 5. Segregujemy śmieci
1. „A to jeż!”- zabawa ruchowo- muzyczna z pokazywaniem (plik PDF do pobrania)
2. „Śmieci”- praca z obrazkami (plik PDF do pobrania)
Rodzic przygotowuje obrazki przedstawiające, „Gdzie należy wyrzucać śmieci?”. Rozmowa na temat ich segregacji.
Przydatny filmik https://www.youtube.com/watch?v=xU5dox9wVlQ
3. ”Segregujemy”- ćwiczenie na klasyfikacje (plik PDF do pobrania)
Rodzic przygotowuje wycięte obrazki z różnymi rodzajami śmieci lub też prawdziwe śmieci, np. papier, puszki, butelki. Zadaniem dziecka jest ich segregacja ;)