Przedszkole w Borzechowie

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 120396
  • Do końca roku: 225 dni
  • Do wakacji: 32 dni

Kartka z kalendarza

Biedronki- Dbamy o Ziemię, naszą Planetę

Dzień dobry :) Drodzy Rodzice, przedstawiamy rozkład materiału na nadchodzący tydzień :)
Pozdrawiamy i życzymy owocnej pracy :)
 
Poniedziałek 20.04
 Wiersz "Co to jest przyroda?"
 
Co to jest przyroda?
- To drzewa i kwiaty,
liście i woda.
Motyl nad łąką,
biała stokrotka.
- Przyroda jest wokół,
wszędzie ją spotkasz!
Ptak rozśpiewany,
grające świerszcze ...
- Powiedzcie proszę,
co jeszcze, co jeszcze?
- Kochaj przyrodę!
Szanuj przyrodę!
Omijaj w lesie
Sadzonki młode!
- Szanuj przyrodę!
Kochaj przyrodę!
Kwiatom w doniczkach
nie żałuj wody!
Dbaj o trawniki!
Niech koło domu
będzie wesoło!
Będzie zielono!
 
Omówienie z dzieckiem wiersza ( Co to jest przyroda?, Jak nalezy dbac o przyrode?, Dlaczego musimy szanowac o przyrodé?)
- Opracowanie rysunkowego „Kodeksu małego ekologa”. Każde dziecko przedstawia na rysunku siebie w różnych sytuacjach sprzyjających ochronie przyrody. Może być to kilka rysunków, które na końcu dziecko sklei ze sobą tworząc plakat.
Na koniec przy pomocy rodzica dziecko wymyśla w jaki sposób będzie dbać o przyrodę, np.: Nie będę śmiecić; będę segregować odpady; będę oszczędzać wodę, gdy szczotkuję zęby, itd. Rodzic zapisuje pomysły dziecka na wykonanej pracy.
 
Wtorek 21.04
 
  • - Ćwiczenia małej motoryki i oddechowe:
    „Wyścig kuleczek”- potrzebujemy 2 kartki (jedną dla dziecka, drugą dla rodzica). Zgniatamy kartkę raz ręką prawą, raz lewą i oburącz tworząc kulkę. Na podłodze wyznaczamy linię startu i mety. Wygrywa ten, którego kulka doleci prędzej do mety. Kulek nie dotykamy, dmuchamy w nie.
  • - Zabawa rzutna wykonanymi kulkami „Kto dalej rzuci?”, „Trafianie do celu"
  • Środa 22.04

    Segregujemy odpady :

    Przypominamy dzieciom do jakiego koloru kosza na śmieci wrzucamy: plastik, papier, szkło, metal.

    - kosz niebieski- papier         

    - kosz zielony- szkło

    - kosz zółty- plastik

    - kosz czerwony- metal i aluminium

    -    „Segreguj śmieci” – potrzebujemy: słoik, butelkę plastikową, szklankę, papierek, puszkę i inne przedmioty, które mają państwo w domu oraz kolorowe kartki (czerwona, niebieska, żółta, zielona). Zadaniem dzieci jest wrzucić śmieci do odpowiedniego kosza.

     – Zabawa sensoryczna „Kto rozpozna, z czego zrobiono…?”
    Rodzic wkłada do kartonowego pudełka/ worka różne przedmioty z rodzaju nieużytków. Dziecko z zamkniętymi oczami losuje jeden przedmiot i stara się rozpoznać z jakiego materiału jest on zrobiony, np. szkło, plastik, folia aluminiowa, tkanina, papier.

  • - Wykonanie kart pracy (załącznik: 2,3,4,5)

 

Czwartek 23.04

·   Rozmowa o znaczeniu wody w przyrodzie. Poznanie prostych zasad oszczędzania wody.
- Czy woda jest potrzebna? Do czego?
- Co się stanie, gdy jej zabraknie?

- Co możemy zrobić, aby jej nie zabrakło?
 
- Proszę ozdobić kolorowankę według własnego pomysłu (załącznik kropelki-kolorowanka)
 
-       Zabawa matematyczna „Ile kropli wody jest w kałuży?”.
Potrzebujemy: około 20 papierowych kropel wody.
Rodzic tworzy 2 kałuże z papierowych kropel. Zadaniem dziecka jest policzyć z ilu kropel składa się każda kałuża, ocenić która jest większa a która mniejsza.
Przykład:
Rodzic: „Czy można policzyć, ile kropli jest w kałuży na ulicy? To bardzo trudne zadanie. Pewnie liczenie kropli w prawdziwej kałuży trwałoby bardzo długo, ale my dzisiaj policzymy kropelki w naszych papierowych kałużach.”
Rodzic tworzy 2 kałuże- jedną swoją, drugą dziecka. Dziecko przelicza i podaje odpowiedź, ile w kałuży jest kropli.
Rodzic: „Kto ma więcej kropli? Ja czy ty? Sprawdźmy”
Jak to sprawdzić? Dziecko układa krople w rzędach, jedne pod drugim (rząd kropelek rodzica a obok rząd kropelek dziecka, jeden do jednego) i podają swój wynik, czy ma więcej czy mniej kropli od rodzica. O ile więcej? O ile mniej?
Najpierw układamy kałuże z małej ilości kropel, np. 3 i 5. Powtarzamy zadanie tworząc coraz większe kałuże.
 
Piątek24.04
·     Filmik o zanieczyszczaniu powietrza: https://www.youtube.com/watch?v=sAKyhfxxr7s
·     Rozmowa na temat filmiku, np.:
- czy to dobrze, że powietrze jest zanieczyszczone?
- co zanieczyszcza powietrze?
- jak ludzie znoszą zanieczyszczenie?
- co ludzie mogą zrobić, aby zapobiec zanieczyszczaniu powietrza?