- To drzewa i kwiaty,
liście i woda.
Motyl nad łąką,
biała stokrotka.
- Przyroda jest wokół,
wszędzie ją spotkasz!
Ptak rozśpiewany,
grające świerszcze ...
- Powiedzcie proszę,
co jeszcze, co jeszcze?
- Kochaj przyrodę!
Szanuj przyrodę!
Omijaj w lesie
Sadzonki młode!
- Szanuj przyrodę!
Kochaj przyrodę!
Kwiatom w doniczkach
nie żałuj wody!
Dbaj o trawniki!
Niech koło domu
będzie wesoło!
Będzie zielono!
Na koniec przy pomocy rodzica dziecko wymyśla w jaki sposób będzie dbać o przyrodę, np.: Nie będę śmiecić; będę segregować odpady; będę oszczędzać wodę, gdy szczotkuję zęby, itd. Rodzic zapisuje pomysły dziecka na wykonanej pracy.
- - Ćwiczenia małej motoryki i oddechowe:
„Wyścig kuleczek”- potrzebujemy 2 kartki (jedną dla dziecka, drugą dla rodzica). Zgniatamy kartkę raz ręką prawą, raz lewą i oburącz tworząc kulkę. Na podłodze wyznaczamy linię startu i mety. Wygrywa ten, którego kulka doleci prędzej do mety. Kulek nie dotykamy, dmuchamy w nie. - - Zabawa rzutna wykonanymi kulkami „Kto dalej rzuci?”, „Trafianie do celu"
-
Środa 22.04
Segregujemy odpady :
Przypominamy dzieciom do jakiego koloru kosza na śmieci wrzucamy: plastik, papier, szkło, metal.
- kosz niebieski- papier
- kosz zielony- szkło
- kosz zółty- plastik
- kosz czerwony- metal i aluminium
- „Segreguj śmieci” – potrzebujemy: słoik, butelkę plastikową, szklankę, papierek, puszkę i inne przedmioty, które mają państwo w domu oraz kolorowe kartki (czerwona, niebieska, żółta, zielona). Zadaniem dzieci jest wrzucić śmieci do odpowiedniego kosza.
– Zabawa sensoryczna „Kto rozpozna, z czego zrobiono…?”
Rodzic wkłada do kartonowego pudełka/ worka różne przedmioty z rodzaju nieużytków. Dziecko z zamkniętymi oczami losuje jeden przedmiot i stara się rozpoznać z jakiego materiału jest on zrobiony, np. szkło, plastik, folia aluminiowa, tkanina, papier. - - Wykonanie kart pracy (załącznik: 2,3,4,5)
Czwartek 23.04
· Rozmowa o znaczeniu wody w przyrodzie. Poznanie prostych zasad oszczędzania wody.
- Czy woda jest potrzebna? Do czego?
- Co się stanie, gdy jej zabraknie?
Potrzebujemy: około 20 papierowych kropel wody.
Rodzic tworzy 2 kałuże z papierowych kropel. Zadaniem dziecka jest policzyć z ilu kropel składa się każda kałuża, ocenić która jest większa a która mniejsza.
Przykład:
Rodzic: „Czy można policzyć, ile kropli jest w kałuży na ulicy? To bardzo trudne zadanie. Pewnie liczenie kropli w prawdziwej kałuży trwałoby bardzo długo, ale my dzisiaj policzymy kropelki w naszych papierowych kałużach.”
Rodzic tworzy 2 kałuże- jedną swoją, drugą dziecka. Dziecko przelicza i podaje odpowiedź, ile w kałuży jest kropli.
Rodzic: „Kto ma więcej kropli? Ja czy ty? Sprawdźmy”
Jak to sprawdzić? Dziecko układa krople w rzędach, jedne pod drugim (rząd kropelek rodzica a obok rząd kropelek dziecka, jeden do jednego) i podają swój wynik, czy ma więcej czy mniej kropli od rodzica. O ile więcej? O ile mniej?