Przedszkole w Borzechowie

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 120382
  • Do końca roku: 225 dni
  • Do wakacji: 32 dni

Kartka z kalendarza

MOTYLKI- Nasze książki 4.05.- 8.05.

Dzień 1. Księgi, książki, książeczki

1. „Ulubione wiersze“-ćwiczenie w uważnym słuchaniu utworów z literatury dziecięcej, np. J. Tuwim, J. Brzechwa.

http://wierszykidladzieci.pl/wierszetuwima.php

http://wierszykidladzieci.pl/wierszykibrzechwy.php

2. „Bocian na łące“- zabawa ruchowa: dziecko biega po dworze/ pomieszczeniu i na sygnał, np. gwizdka przyjmuje pozycję bociana- stając na jednej nodze.

„Żabka na łące”- dziecko naśladuje skoki żaby, a na sygnał dźwiękowy- siada w siadzie skrzyżnym (‘po turecku’) i naśladuje rechot żaby.

3. „Różne książki“- prezentujemy dziecku różnego rodzaju książki, np. dla dzieci, dorosłych, kucharskie, albumy, podręczniki; oglądamy je wspólnie, opisujemy ich wygląd. Zadajemy pytania: Dla kogo przeznaczone są te książki? Jak one wyglądają? Czym się różnią? Która jest największa/ najmniejsza?

4. „Duże- małe”- przygotowujemy książki w dwóch skrajnych rozmiarach, zadaniem dziecka jest je posegregować wg wielkości.

 

Dzień 2. Moja książeczka

1. „Niejadek“- zabawa logopedyczna G. Wasilewicz.

Uparł się Grześ: „Nie będę jeść”.           Nabieramy powietrza pod dolną i górną wargę,

Zacisnął usta,                                      Wciągamy wargi do jamy ustnej.

Wydął policzki.                                    Nabieramy powietrza w policzki i krótko przytrzymujemy.

„Nie zadowolą mnie nawet pierniczki”.

Język zamlaskał,                                  Mlaskamy językiem.

Był rozzłoszczony:                               Marszczymy brwi, robimy rozzłoszczoną minę.

„Jestem już bardzo wyposzczony”.

Dreptał nerwowo po całej buzi:             Przesuwamy czubkiem języka po zębach, mając zamknięte usta.

„Niech wargi ktoś do otwarcia zmusi.     Ściągamy i wysuwamy zaciśnięte wargi.

Chcę jeść i basta!”- tak się wysilił,         Wypychamy językiem dolną wargę wewnątrz jamy ustnej.

Że się przecisnął                                  Przeciskamy język przez zaciśnięte wargi na zewnątrz.

,

I usta rozchylił.                                     Wysuwamy do przodu rozchylone wargi.

2. „Szybko- wolno“- zabawy ruchowe do melodii:dziecko porusza się po kole przy szybkiej muzyce- podskakując, a przy wolnej- idzie powoli schylone.

„Motyl”- przy szybkiej muzyce- dziecko szybko się porusza i macha rękami jak motyl, a przy wolnej- delikatnie siada na dywanie i naśladuje picie nektaru z kwiatu.

3. „Moja ulubiona bajka”- dziecko spośród swoich książeczek wybiera swoją ulubioną i wspólne jej czytanie z rodzicem J

4. „Wycinamy“- ćwiczenie sprawności manualnych: dziecko przecina stare kartki z gazet, papier, następnie może je nakleić wg własnego pomysłu na karton lub użyć do zabawy ‘w gotowanie’, np. kolorowa zupa ze ścinek ;)

 

Dzień 3. Moja bajkowa postać

1. „Książki na półkę!“- zabawa ruchowa: wygrywamy dziecku dowolny rytm np.. na bębenku, tamburyno lub innym instrumencie, na przerwę zadaniem dziecka jest odłożenie książki we wskazane miejsce w pomieszczeniu.

2. „Odgłosy wsi“- zabawa słuchowa: dziecko odgaduje odgłosy zwierząt gospodarskich. Dla ułatwienia można przygotować wydrukowane zdjęcia zwierząt i spośród nich dziecko wskazuje to, które w danym momencie słyszy.

3. „Bajkowa postać“- praca plastyczna: na dużym brystolu dziecko maluje farbami swoją ulubioną postać z bajki, dla ułatwienia można postawić przed dzieckiem obraz wybranego bohatera ;)

 

Dzień 4. Szanujemy książki

1. „Mamo, tato poczytaj mi!“- wysłuchanie piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=aD4IE6l1mx8

2. „Rymowanki“- recytacja w różnym tempie- raz wolno, raz szybko:

Książki i książeczki- wszyscy je czytają.

Dużo przyjemności wszystkim one dają.

3. „Gimnastyka smyka”- wspólne wykonanie ćwiczeń:

https://www.youtube.com/watch?v=351fw50UOn8

 

Dzień 5. Szanujemy książki

1. „Zasady korzystania z książek“- obejrzenie filmu edukacyjnego:

https://www.youtube.com/watch?v=BehV1UbZXaE

2. „Cienki- gruby“- gromadzimy przed dzieckiem dwa rodzaje książek- bardzo grube i te bardzo cienkie, zadaniem dziecka jest ich posegregowanie na dwie grupy według grubości.

3. „Jak powstaje książka?’- film edukacyjny:

https://www.youtube.com/watch?v=icdV3QZb10Q