Przedszkole w Borzechowie

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 118785
  • Do końca roku: 236 dni
  • Do wakacji: 43 dni

Kartka z kalendarza

MOTYLKI- Wiosenna łąka 11.05.- 15.05.

Zapraszamy do aktywnej realizacji tematyki tego tygodnia ;)

Dzień 1. Kolorowa łąka

1. „Motyl“- zabawa ruchowa: dziecko porusza się jak motyl do melodii Taniec Aidy (plik podany na końcu), kiedy zatrzymamy muzykę spokojnie siada na dywanie/ podłodze i odpoczywa.

2. „Na majowej łące”- oglądanie filmu przedstawiającego łąkę lub zdjęć:

https://www.youtube.com/watch?v=aNwLAGTS74c

Przygotowujemy również obrazki (pliki podane na końcu Na majowej łące przypatrz się biedronce) zwierząt mieszkających na łące i rozmowa na ich temat. Odpowiedź na pytania: Jak wygląda łąka? Czy jest kolorowa? Co/kogo możemy na niej spotkać?

3. „Dmuchawce latawce”- praca plastyczna: wcześniej szukamy z dzieckiem dmuchawców na dworze, oglądamy je, dmuchamy ;)

https://www.youtube.com/watch?v=zz384I62s7U

 

Dzień 2. Motyle

1. „Motyl“- zabawa paluszkowa:

Leci motyl do rabatki,                Dziecko porusza w powietrzu wszystkimi palcami jednej dłoni, naśladując lot motyla.

Bo tam rosną kwiatki.                Druga dłoń uniesiona pionowo z szeroko rozstawionymi palcami jest rabatką.

 

Jest stokrotka i dwa bratki         Motylek siada na kwiatkach- dziecko opiera otwartą dłoń po kolei na każdym palcu

Oraz dwa bławatki.                    drugiej ręki.

2. „Jak rozwija się motyl?”- praca z ilustracją (do pobrania w pliku PDF cz.1): rozmowa na temat cyklu rozwojowego motyla: motyl składa jajka na liściach- z jajek wychodzą gąsienice- potem każda gąsienica przekształca się w poczwarę, powstaje taki ‘kokon’- z poczwary wydostaje się po jakimś czasie piękny motyl.

https://www.youtube.com/watch?v=_U2oMUgY6ao

3. „Mój motyl”- praca plastyczna: wykonanie motyla z rolki po papierze toaletowym lub też innych łąkowych zwierząt:

https://www.youtube.com/watch?v=zhVdyItywUk

https://www.youtube.com/watch?v=UohDHJAy25Q

 

Dzień 3. Biedronki

1. „Odgłosy łąki“- zabawa słuchowa (plik podany na końcu): uważne słuchanie.

2. „Na majowej łące przypatrz się biedronce”: praca z historyjką obrazkową (do pobrania w pliku PDF cz.1).

Odpowiedź na pytania: Dlaczego biedronka była smutna? Co zgubiła? Kto pomógł biedronce? Jak wygląda biedronka?

3. „Wyprawa na łąkę”- spacer na pobliską łąkę, wspólne zebranie bukietu kwiatów oraz obserwacja owadów, zwierząt mieszkających na łące.

 

Dzień 4. Bocian

 

1. Żaby i bociany” – praca z wierszem Z. Dmitrocy:

 

Na wiosennej łące

Niedaleko wody

Bociany z żabami

Bawią się w podchody.

Żaby dobrze wiedzą,

Co bociany jedzą,

Ale się nie boją

I cicho nie siedzą…

Rzekła pierwsza żaba:

– Jestem taka słaba…

Powiedziała druga:

– Jeden do mnie mruga!…

Powiedziała trzecia:

– Dla mnie tu przyleciał!

Powiedziała czwarta:

– Jestem więcej warta…

Zaśmiała się piata:

– To mnie się przygląda…

Na to rzekła szósta:

– Strzeżcie się oszusta!

Pierwszy bocian na to:

– Już niedługo lato…

Drugi bocian: – E tam,

Pleciesz jak poeta…

Na to trzeci bocian:

– Plecie twoja ciocia!

Zarechotał czwarty:

– Plecie nie na żarty…

Piaty zaklekotał:

– Ale dziś spiekota…

Na to bocian szósty:

– A ja brzuch mam pusty…

Gdy tylko bociany

Do żab się zbliżają,

Mądre żabki szybko

Nurka w wodę dają…

Po wysłuchaniu utworu Rodzic zadaje pytania dotyczące treści: Kto bawił się na zielonej łące? Co jedzą bociany? Co robią mądre żabki?

Wspólne oglądanie ilustracji bociana: opisanie jego wyglądu.

 

2.„Gra w zielone”- zabawa orientacyjno-porządkowa:

Dziecko maszeruje, podskakuje bądź biega, w zależności od rytmu podawanego przez Rodzica. Na przerwę w akompaniamencie Rodzic głośno podaje nazwę koloru, np. Zielony! Zadaniem dziecka jest odszukanie takiego koloru, dobiegnięcie do niego i dotknięcie go.

3. „Kolorowa łąka”/ „Bocian”- kolorowanka (pliki podane na końcu).

 

Dzień 5. Żabki

1. „Była sobie żabka mała“- zapoznanie z piosenką:

https://www.youtube.com/watch?v=HAgdfTsCmSI

2. „Opowiem Ci mamo, co robią żaby”- film edukacyjny:

https://www.youtube.com/watch?v=aopKuxr4G-o

3. Bocian i żabka”- zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa:

Dziecko jest żabką. Przy skocznej melodii, skacze „żabim skokiem” po dywanie. Na hasło: Bocian! – szybko „chowa się” – kuca i zakrywa oczy dłońmi. Zabawę powtarzamy kilka razy.