Zapraszamy do aktywnej realizacji tematyki tego tygodnia ;)
Dzień 1. Kolorowa łąka
1. „Motyl“- zabawa ruchowa: dziecko porusza się jak motyl do melodii Taniec Aidy (plik podany na końcu), kiedy zatrzymamy muzykę spokojnie siada na dywanie/ podłodze i odpoczywa.
2. „Na majowej łące”- oglądanie filmu przedstawiającego łąkę lub zdjęć:
https://www.youtube.com/watch?v=aNwLAGTS74c
Przygotowujemy również obrazki (pliki podane na końcu Na majowej łące przypatrz się biedronce) zwierząt mieszkających na łące i rozmowa na ich temat. Odpowiedź na pytania: Jak wygląda łąka? Czy jest kolorowa? Co/kogo możemy na niej spotkać?
3. „Dmuchawce latawce”- praca plastyczna: wcześniej szukamy z dzieckiem dmuchawców na dworze, oglądamy je, dmuchamy ;)
https://www.youtube.com/watch?v=zz384I62s7U
Dzień 2. Motyle
1. „Motyl“- zabawa paluszkowa:
Leci motyl do rabatki, Dziecko porusza w powietrzu wszystkimi palcami jednej dłoni, naśladując lot motyla.
Bo tam rosną kwiatki. Druga dłoń uniesiona pionowo z szeroko rozstawionymi palcami jest rabatką.
Jest stokrotka i dwa bratki Motylek siada na kwiatkach- dziecko opiera otwartą dłoń po kolei na każdym palcu
Oraz dwa bławatki. drugiej ręki.
2. „Jak rozwija się motyl?”- praca z ilustracją (do pobrania w pliku PDF cz.1): rozmowa na temat cyklu rozwojowego motyla: motyl składa jajka na liściach- z jajek wychodzą gąsienice- potem każda gąsienica przekształca się w poczwarę, powstaje taki ‘kokon’- z poczwary wydostaje się po jakimś czasie piękny motyl.
https://www.youtube.com/watch?v=_U2oMUgY6ao
3. „Mój motyl”- praca plastyczna: wykonanie motyla z rolki po papierze toaletowym lub też innych łąkowych zwierząt:
https://www.youtube.com/watch?v=zhVdyItywUk
https://www.youtube.com/watch?v=UohDHJAy25Q
Dzień 3. Biedronki
1. „Odgłosy łąki“- zabawa słuchowa (plik podany na końcu): uważne słuchanie.
2. „Na majowej łące przypatrz się biedronce”: praca z historyjką obrazkową (do pobrania w pliku PDF cz.1).
Odpowiedź na pytania: Dlaczego biedronka była smutna? Co zgubiła? Kto pomógł biedronce? Jak wygląda biedronka?
3. „Wyprawa na łąkę”- spacer na pobliską łąkę, wspólne zebranie bukietu kwiatów oraz obserwacja owadów, zwierząt mieszkających na łące.
Dzień 4. Bocian
1. „Żaby i bociany” – praca z wierszem Z. Dmitrocy:
Na wiosennej łące
Niedaleko wody
Bociany z żabami
Bawią się w podchody.
Żaby dobrze wiedzą,
Co bociany jedzą,
Ale się nie boją
I cicho nie siedzą…
Rzekła pierwsza żaba:
– Jestem taka słaba…
Powiedziała druga:
– Jeden do mnie mruga!…
Powiedziała trzecia:
– Dla mnie tu przyleciał!
Powiedziała czwarta:
– Jestem więcej warta…
Zaśmiała się piata:
– To mnie się przygląda…
Na to rzekła szósta:
– Strzeżcie się oszusta!
Pierwszy bocian na to:
– Już niedługo lato…
Drugi bocian: – E tam,
Pleciesz jak poeta…
Na to trzeci bocian:
– Plecie twoja ciocia!
Zarechotał czwarty:
– Plecie nie na żarty…
Piaty zaklekotał:
– Ale dziś spiekota…
Na to bocian szósty:
– A ja brzuch mam pusty…
Gdy tylko bociany
Do żab się zbliżają,
Mądre żabki szybko
Nurka w wodę dają…
Po wysłuchaniu utworu Rodzic zadaje pytania dotyczące treści: Kto bawił się na zielonej łące? Co jedzą bociany? Co robią mądre żabki?
Wspólne oglądanie ilustracji bociana: opisanie jego wyglądu.
2.„Gra w zielone”- zabawa orientacyjno-porządkowa:
Dziecko maszeruje, podskakuje bądź biega, w zależności od rytmu podawanego przez Rodzica. Na przerwę w akompaniamencie Rodzic głośno podaje nazwę koloru, np. Zielony! Zadaniem dziecka jest odszukanie takiego koloru, dobiegnięcie do niego i dotknięcie go.
3. „Kolorowa łąka”/ „Bocian”- kolorowanka (pliki podane na końcu).
Dzień 5. Żabki
1. „Była sobie żabka mała“- zapoznanie z piosenką:
https://www.youtube.com/watch?v=HAgdfTsCmSI
2. „Opowiem Ci mamo, co robią żaby”- film edukacyjny:
https://www.youtube.com/watch?v=aopKuxr4G-o
3. „Bocian i żabka”- zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa:
Dziecko jest żabką. Przy skocznej melodii, skacze „żabim skokiem” po dywanie. Na hasło: Bocian! – szybko „chowa się” – kuca i zakrywa oczy dłońmi. Zabawę powtarzamy kilka razy.